Möglich. Aber ich bin schon lange nicht mehr neu und trotzdem ist meine Frau immer noch, ja sogar je länger je mehr, begeistert von mir.Lung Mike hat geschrieben:@ Andy
Natürlich wird deine Frau begeistert sein,weil NEU ist immer schön.


Aber Spass beiseite.
Bist du schon mal kürzlich mit einem modernen Scooter gefahren?Lung Mike hat geschrieben:Die Leistung,kommt wie bei anderen Varios,
eher etwas gemächlich.Die Spritzigkeit fehlt
Dann wirst du das Thema "Spritzigkeit" und "Leistung" nochmals tief überdenken müssen.

Schau mal was passiert wenn du mit deiner Wave an einer Ampel stehts und neben dir ein moderner Scooter auch auf Grün wartet. Da wirst du immer den kürzeren ziehen, garantiert! Ausser der Typ nebendran will noch seinen Porno auf dem Handy fertig schauen bevor er losfährt.
Auch der Verbrauch ist micht mehr vergleichbar mit Modellen wie Vespa oder meinem ehemaligen Kernschrott dem Piaggo Skipper! Der hat zwar an der Ampel angezogen wie ein Formel 1, aber gesoffen hat er mehr als 100 Matrosen auf Landgang. Dazu kam noch die katastrophale Verarbeitung die nur noch durch komplett überteuerten Ersatzteile, wenn diese überhautp lieferbare waren, getoppt werden konnte.
Schau mal in Spritmonitor. Der 125 PCX von Honda erziehlt dort einen Schnitt von 2.46 Litern. Die 125er Innova ist bei 1.97 und die Wave bei 2.07 Litern auf 100 Km. Und der Motor der Click-i ist ein neu entwicklelter Motor. Also nicht der gleiche der der bei der PXC eingebaut ist
Honda sagt zum Verbrauch folgendes:
Quelle: RSC-Tech.comThe PGM-FI built-in Liquid cooled engine boasts of 8.40 kW (11.4PS) @8500 RPM maximum power and 11.16 N.m @6500 RPM maximum torque and delivers class leading fuel efficiency of 64.3 km/liter at 50kph or 58.9KM/liter under ECE R40 testing method *.
Somit sollte sie mindenstens auf dem Nivau einer Wave 125 oder Wave 110i sein.
Das hier ist ein "Werbe"Text in einer grossen Tageszeitung über die Honda 125 Click-i
Quelle:PhilstarThe future is here! And it has two wheels, a smart engine, loads of fuel-efficient features, and a futuristic swagger. If it had more bells and whistles, you might mistake it for the light bikes from Tron. This is the new Honda Click 125i.
I’m no motorcycle expert, but the Honda Click does have me interested with its futuristic offerings. Its safety and security features make it safe enough for a two-wheel beginner, but I would expect the adept to try it out more without a moment’s notice because of the higher specs.
The Honda Click 125i is so named for its liquid-cooled 4-stroke, SOHC 2-valve 125cc PGM-Fi engine. This system is Honda’s new Enhanced Smart Power (or eSP) system. The Click is the first bike to use this engine and system. It results in lower friction, lower vibration, improved durability, reduced noise, and higher fuel efficiency.
The quieter drive is complemented by an ACG starter system which consumes less power for a smoother engine start. The fuel efficiency is from the Idling Stop feature that partially shuts the engine down while stationary. It uses a swing-back motor which keeps the engine rotating, instead of shutting it off, during idle stops so you get a running start when you run the engine again.
As for power, the Click runs with 11.4 ps @ 8,500 rpm with a torque of 11.16 Nm @ 6,500 rpm. The scooter’s suspension is a telescopic front and a unit swing rear. Its cast wheels are 80/90-14 M/C 40P in front and 90/90-14 M/C 46P in rear. Its brakes are hydraulic and mechanical leading trailing in rear. These brakes are further supplemented by a Combined Brake System, which distributes the brake load to both the front and the rear wheel for more accurate braking.
The Click is armed with loads of additional features that are as efficient and convenient as they are futuristic. LED head lights adorn the front of the bike. They provide both brighter illumination and lesser energy consumption. Underneath the seat is an extra-large compartment which can fit both personal belongings as well as a helmet. For added security, the side switch turns the engine off automatically once it’s engaged. Also for security, the brakes can be locked to prevent any movement while parked or on an incline. The Click was also styled ergonomically to fit the futuristic theme and ease of use that the bike stands for. Its front display is digitally shown using LCD screens. Its tail lights are redesigned to be more functional but aggressive.
More numbers to crunch. The Click’s size is 1,921 x 683 x 1,096 mm. Its seat height is 765 mm. Ground clearance is at 135 mm. Its curb weight is 110 kg. Its fuel tank can accommodate 5.5 liters of gas.
Ich glaube dass damit Honda ein grosser Wurf gelungen ist und ich hoffe inständig dass dieser Scooter auch in Europa eingeführt wird!